چرا باغبانی برای شما خوب است

باغبانی و بیماری های قلبی

منافع برای شما

باغبانی می تواند از سلامت جسمانی شما، تقویت قدرت و استقامت و بهبود تعادل حمایت کند

ورزش بدنی یکی از راه های توصیه شده برای حفظ سلامت قلب است

گذراندن زمان در طبیعت می تواند تأثیرات گسترده ای بر سلامت روان داشته باشد. می تواند استرس را از بین ببرد، اعتماد به نفس ایجاد کند و احساس خوبی به شما بدهد

باغبانی فرصت های زیادی برای به اشتراک گذاشتن یا کار با یکدیگر ایجاد می کند و به شما کمک می کند با دیگران ارتباط برقرار کنید

بر اساس گزارش بنیاد قلب بریتانیا ، حدود 7.6 میلیون نفر در بریتانیا با بیماری های قلبی و گردش خون زندگی می کنند . در این طیف وسیعی از شرایط، از بیماری عروق کرونر قلب تا زوال عقل عروقی وجود دارد.

آبیاری قطره ای با #نوار _تیپ های پویا پلیمر زاگرس

آبیاری قطره ای با #نوار_تیپ های پویا پلیمر زاگرس

پیشرفت های خارق العاده ای در میزان بقا از بیماری های قلبی و گردش خون ایجاد شده است. با این حال، این عامل 25 درصد از کل مرگ و میر در است و حدود 9 میلیارد همت برای خدمات مراقبت های بهداشتی هزینه دارد.

آبیاری قطره ای با #نوار _تیپ های پویا پلیمر زاگرس

باغبانی برای کاهش خطر بیماری قلبی

عوامل خطر مختلفی وجود دارد که می تواند در ایجاد بیماری قلبی و گردش خون نقش داشته باشد. فشار خون بالا، کلسترول بالا، اضافه وزن، رژیم غذایی و ورزش. با برخی از این موارد، می توانید برای کمک به کاهش خطر اقدام کنید. باغبانی می تواند بخشی از این باشد.

آبیاری قطره ای با #نوار _تیپ های پویا پلیمر زاگرس

مطالعه ای در مجله پزشکی ورزشی بریتانیا نشان داد که حتی سطوح پایین فعالیت بدنی می تواند خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی و غیره را کاهش دهد. باغبانی و پیاده روی را دو نمونه ذکر کرده است.

استرس به طرق مختلف بر سلامت قلب تأثیر می گذارد. وقتی استرس داریم، ممکن است به سراغ غذاهای ناسالم برویم یا ورزش را متوقف کنیم. باغ ها می توانند به کاهش استرس کمک کنند. تحقیقات در سوئد نشان داد که این موضوع حتی اگر فرد دارای بالکن ساده باشد نیز صادق است.

آبیاری قطره ای با #نوار _تیپ های پویا پلیمر زاگرس

باغبانی برای حمایت از بازیابی و توانبخشی

اگر در حال حاضر با بیماری قلبی زندگی می کنید، باغبانی در خانه می تواند راه خوبی برای حمایت از رفاه شما باشد.

فقط 30 دقیقه باغبانی در روز می تواند برای کمک به بهبودی کافی باشد.

فقط با استفاده از یک گلدان می توانید باغبانی کنید. شما به هکتار زمین نیاز ندارید! و هر زمان که بخواهید می توانید فعالیت ها را شروع کنید. اگر بیماری قلبی دارید، بهتر است قبل از رفتن به باغ اقدامات احتیاطی را انجام دهید.

آیا باغبانی باعث بیماری قلبی می شود؟

مقاله ای که در سال 2022 به طور گسترده در تحقیقات قلب و عروق به اشتراک گذاشته شد ، به تهدید سلامت انسان در اثر آلودگی خاک پرداخت.

باغ خانه ها در کانون توجه پژوهش نبودند. کاربری اراضی کشاورزی و صنعتی برای آلودگی خاک نگران کننده تر است. اما برخی از مقالات خبری مرتبط از این تحقیق به عنوان هشداری برای باغبانان استفاده کردند.

اگر نگران خطرات ناشی از خاک هستید، کارهای ساده ای وجود دارد که می توانید انجام دهید:

  • هنگام تماس نزدیک با خاک، از جمله هنگام چرخاندن توده کمپوست، از ماسک صورت استفاده کنید
  • هنگام لمس خاک از دستکش باغبانی استفاده کنید
  • پس از باغبانی دست ها را کاملا بشو

ممکن است نیازی به ایجاد تغییر در باغ خود نداشته باشید. راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید در صورتی که کارها را آسان‌تر می‌کند، فضای خود را تطبیق دهید. اینها می توانند تغییرات کوچکی مانند اضافه کردن صندلی بیشتر یا تغییرات طراحی بزرگتر باشند.

آبیاری قطره ای با #نوار_تیپ های پویا پلیمر زاگرس

چیدمان باغ

وقتی به راحتی می توان در باغ شما رفت و آمد کرد، می تواند شما را تشویق کند که زمان بیشتری را در آن بگذرانید.

اگر مسیرهایی دارید، مطمئن شوید که ایمن و پایدار هستند. اگر از چوب، چارچوب راه رفتن یا ویلچر برای حرکت استفاده می کنید، مطمئن شوید که مسیرها به اندازه کافی پهن هستند.

در مورد هر گونه تغییر سطح در باغ خود فکر کنید. داشتن پله ها یا یک سطح شیب دار با نرده های محکم می تواند به حرکت در این موارد کمک کند.

اگر تخت گل و حاشیه دارید، آنها را باریک نگه دارید. به این ترتیب، می توانید بدون کشش بیش از حد به آنها برسید.

آبیاری قطره ای با #نوار_تیپ های پویا پلیمر زاگرس

راه های باغبانی

ممکن است روش های خاصی از باغبانی برای شما لذت بخش تر و راحت تر باشد.

برخی از مردم باغبانی را در تخت های مرتفع یا گلدان های مرتفع به جای در سطح زمین ترجیح می دهند. راهنمای ما برای باغبانی در تخت های مرتفع توصیه های عمیقی دارد.

گزینه دیگر پرورش گیاهان در ظروف کوچکتر است . هنگام کار با آنها می توانید آنها را روی میز قرار دهید و به شما این امکان را می دهد که به صورت نشسته باغبانی کنید. در صورت نیاز می توانید کمک بگیرید تا آنها را به مکان نهایی خود منتقل کنید.

اگر تخت و حاشیه دارید، می توانید با استفاده از روش بدون حفاری، نیاز به حفاری را کاهش دهید . در این روش از لایه خوبی از مالچ و عمل طبیعی کرم ها برای بهبود خاک استفاده می شود. به این معنی است که به وجین کمتری نیز نیاز است.

ممکن است باغبانی را در حالت نشسته ترجیح دهید. شما می توانید چهارپایه های باغ را پیدا کنید، بنابراین می توانید بنشینید و به تخت ها و حاشیه ها برسید. میز و صندلی هایی که در بیرون نصب شده اند ممکن است به شما این امکان را بدهد که از انجام فعالیت های نشسته مانند کاشت بذر در خارج لذت ببرید.

آبیاری قطره ای با #نوار_تیپ های پویا پلیمر زاگرس

انتخاب گیاه

به طور کلی، ایده خوبی است که آنچه را که بیشتر دوست دارید رشد دهید.

برخی از گیاهان نسبت به سایرین به زمان و توجه کمتری نیاز دارند. راهنمای ما در مورد گیاهان کم نگهداری را برای پیشنهاد گل ها و محصولات غذایی کم تر بخوانید.

آبیاری قطره ای با #نوار _تیپ های پویا پلیمر زاگرس

مراقبت از باغ شما

بسیاری از فعالیت های تعمیر و نگهداری می توانند به بخشی لذت بخش از روال باغبانی شما تبدیل شوند. در صورت مفید بودن، راه‌هایی برای تطبیق آنها برای کاهش فشار و انرژی وجود دارد.

داشتن ته آب و لوله های ایستاده در اطراف باغ می تواند میزان نیاز شما را به پیاده روی با آبپاش کاهش دهد. راهنمای ما برای آبیاری گیاهان در فضای باز را برای پیشنهادات بیشتر بخوانید.

شما می توانید رشد علف های هرز را با گذاشتن پارچه کنترل علف های هرز روی تخت ها و حاشیه ها کاهش دهید. سوراخ هایی را برای رشد گیاهان مورد نظر برش دهید. اگر در تخت های مرتفع باغبانی می کنید، معمولاً تلاش کمتری برای وجین علف های هرز انجام می شود. برای راهنمایی های بیشتر ، راهنمای ما برای وجین علف های هرز باغ را دنبال کنید .

آبیاری قطره ای با #نوار_تیپ های پویا پلیمر زاگرس

ابزارهای مفید

ممکن است بتوانید به استفاده از همان ابزارهایی که همیشه انجام می دادید ادامه دهید.

اگر هر کاری را کمی مشکل می‌یابید، ممکن است یک ابزار سازگار وجود داشته باشد که می‌تواند کمک کند

مایک، یک داوطلب در مرکز درمان قلبی، باغبانی به بهبود او پس از دو حمله قلبی کمک کرده است. تماشا کنید که او به اشتراک می‌گذارد که چگونه «ذهنیت باغبانی» به سلامت جسمی و روانی او کمک کرده است.

آبیاری قطره ای با #نوار_تیپ های پویا پلیمر زاگرس

واحد تحقیقات وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *